Autentificare

Suprasolicitrea digitală a ochilor și Sindromul privitului la calculator (Statistici)

Sindromul privitului la calculator, cunoscut si sub numele Suprasoliciatrea digitală a ochilor, este combinația problemelor de ochi și vedere asociate cu utilizarea calculatoarelor și a altor dispozitive electronice. O lucrare de cercetare spune că, multe persoane petrec 10 sau mai multe ore pe zi privind aceste display-uri.

Tu ai experimentat oricare dintre următoarele, în timp ce lucrezi sau ești în fața ecranului unui computer?

  • dificultate în focalizare
  • dureri de gât
  • durere, oboseală sau arsură de ochi
  • vedere neclară sau dublă
  • ochi umezi sau uscați
  • durere de cap
  • ameteală

Ce cauzează suprasolicitarea digitală a ochilor și vederea încețoșată?

Cei mai comuni factori ai Sindromulului privitului la calculator (CVS) sau suprasoliciatrea digitală a ochilor sunt:

  • lumina slabă
  • Privire fixă pe un ecran digital
  • distanțe neadecvate de vizionare
  • Poziția incorectă a scaunelor
  • Probleme de vedere necorectate

Individual sau în multe cazuri, este o combinație a acestor factori. Combinația devine și mai periculoasă atunci când stați în fața ecranului unui computer pentru o lungă perioadă de timp si purtați în același timp lentile de contact.

Citând MSNBC: "Studiile arată că atunci când oamenii lucreaza la calculator, rata lor de clipiri scade cu doua treimi, ceea ce poate duce la ochi uscati, usturători. Aceasta este în special o problemă pentru purtatorii lentilelor de contact, care sunt deja supuși riscului de senzație de ochii uscați, așa că medicii recomandă folosirea picăturilor pentru lubrifiere

Statistici ale Sindromulului privitului la calculator (CVS)

Știați că?

  • Sunt mai mult de 10 milioane de vizite la medici oftalmologi în fiecare an pentru probleme legate de CVS
  • Dacă petreceți mai mult de 2 ore pe zi în fața calculatorului exista un risc de 90% să dezvoltați CVS
  • Fără corectarea corespunzătoare a vederii, productivitatea lucrătorului poate scădea cu până la 20%
  • Suprasoliciatrea digitală a ochilor este prima plângere legată de computer
  • Lucrătorii din țările occidentale petrec 6 ore lucrând la calculator, ceea ce înseamnă 1548 ore anual
  • Pentru a minimiza problemele legate de ochi, atunci când lucrați de calculator, amintiți-vă de regula 20–20–20
  • 16 pacienți noi sunt tratați lunar de către un medic oftalmolog.

Efectele Sindromulului privitului la calculator (CVS)

  • Oboseala ochilor: 64.95%
  • Suprasolicitrea ochilor: 48.83%
  • Dureri de cap: 45.68%
  • Dureri de gât/ umeri: 44.0%
  • Iritații ale ochilor: 37.5%
  • Mâncărime/ arsuri ale ochilor: 34.38%
  • Dureri de spate: 34.38%
  • Vedere încețoșată: 30.48%
  • Oboseală generală: 25.58%
  • Încordare: 25.16%
  • Durere de braț/ încheieturi/ umăr: 25.0%
  • Lăcrimare: 14.78%

graphic representation of the effect of computer vision syndrome
Statistici și sursă imagine: computer-vision-syndrome.org


Iată 5 sfaturi pentru ameliorarea suprasolicitării digitale a ochilor și sindromul privitului la calculator


  • 1. Păstrați distanța corespunzătoare.

Precum în fața volanului – la fel cum pe drum, distanța de siguranță este cel mai bun mod de a preveni un accident, o distanță sigură către punctul în care doriți să vă concentrați este cea mai bună recomandare. De exemplu, atunci când citiți (sau chiar pe telefon, computer sau tabletă), asigurați-vă că textul este întotdeauna la cel puțin 30–40 cm distanță.

  • 2. Iluminarea corespunzătoare.

Când vă concentrați privirea asupra unui obiect iluminat, încercați să poziționați sursa dvs. de lumină astfel încât să nu creeze umbră. Umbrele pot fi obositoare vederii dvs. De exemplu, puteți regla luminozitatea și contrastul ecranului unui calculator, telefon mobil sau televizor, pentru nevoile personale, în scopul de a calma ochii. De asemenea, fiți atenți la reflecția luminii care vine de la lampă, neon, etc sau prin fereastră pe ecranul device-ului folosit.

  • 3. Urmați regula 20–20–20

La fiecare 20 de minute odihniți-vă ochii; concentrați-vă asupra unui punct din depărtare, cca 20 de picioare (aproximativ 6 metri) pentru 20 secunde. Cea mai bună practică este să aveți cel puțin două pauze scurte pe oră (30–60 de secunde este suficient). La fiecare două ore, o pauză de 15 minute.

  • Re-examinarea vederii

Performanța vizuală se modifică în mod constant și este foarte probabil ca ochelarii sau lentilele de contact pe care le purtați să nu mai fie potrivite.Asigurați-vă ca măcar o dată pe an faceți un control oftalmologic, poate va fi nevoie de diferite dioptrii, grade sau un alt tip de lentile.

  • 5. Poziția corpului adecvată

Tensiunea și poziția anormală pot avea un impact negativ asupra vederii dvs., dar cel mai important asupra corpului dumneavoastră. Asigurați-vă că picioarele dvs. ating întotdeauna podeaua, ferm.


Nu este deloc dificil. De aceea am spus că aceste sfaturi pot fi aplicate oriunde te afli.Indiferent de vârstă sau loc – vă vor ajuta în timp ce citiți cartea dvs. preferată sau stând în fața unui ecran de computer.

De asemenea, știați că puteți practica yoga pentru ochii dumneavoastră? Citiți mai multe despre cum să exersați yoga acasă, faceți un clic aici


Dacă tot suntem la acest capitol, poate că sunteți interesat de modul corect de a sta la birou (video)

Îți place acest articol? Distribuie-l prietenilor!

Comentarii

    Nici o întrebare

    *Câmpuri obligatorii

    Cele mai bine vândute produse