Puteți comanda și la telefon: 0800 400 156

Octombrie este luna sănătății ochilor la Lentiamo. Aflați de la experții noștri cum să vă îngrijiți cel mai bine ochii și beneficiați de reducerile noastre săptămânale!

Autentificare

5 moduri simple de a vă îmbunătăți vederea

Anna Sucha

Revizuit medical de Anna Sucha, Optometrist, pe
Scris de Maria Chiara Tarsia

Iată un fapt de știut: ochii voștri lucrează din greu pentru voi în fiecare zi! Ei procesează în mod constant nenumărate imagini (mai ales în era digitală în care trăim), ne permit să recunoaștem, să citim, să admirăm, să privim, să tragem cu ochiul... oh, îmi pare rău, ne-am lăsat purtați de val!

În esență, ochii noștri sunt prețioși și trebuie să avem mare grijă de ei. Această sarcină este importantă pe tot parcursul vieții, dar asta nu înseamnă că ar trebui să fie dificilă. Sfaturile incluse în capitolele următoare vă vor arăta modalități simple, dar eficiente, de a vă menține ochii sănătoși, iar vederea în cea mai bună stare posibilă.

Aflați 5 sfaturi pentru a vă îmbunătăți vederea și a vă menține ochii sănătoși

După ce ne-am consultat cu specialiștii noștri oftalmologi (și vă reamintim că medicul dumneavoastră oftalmolog este întotdeauna cea mai bună sursă de sfaturi adaptate la dumneavoastră), suntem gata să vă prezentăm 5 modalități simple de a vă îmbunătăți vederea.

Aceste sfaturi sunt destul de ușor de încorporat în rutina zilnică și sunt cu siguranță eficiente. Vreți să învățați cum? Continuați să citiți!

Programați controale regulate ale ochilor

Primul nostru sfat este unul foarte important: dacă purtați deja ochelari sau lentile de contact, știți că este fundamental să aveți o rețetă actualizată. Chiar dacă vederea vi se pare bună, vă recomandăm cu insistență să vă monitorizați ochii în mod regulat. Un test oftalmologic amănunțit nu numai că va determina dacă dioptriile dumneavoastră sunt suficiente, dar poate fi, de asemenea, important în identificarea oricăror alte cauze ale vederii încețoșate, oboselii oculare, diabetului și hipertensiunii arteriale.

Vă întrebați care este frecvența corectă pentru a vă programa controalele oftalmologice? 

  • Adulții tineri (între 20 și 40 de ani) ar trebui să își verifice ochii la fiecare doi ani.
  • Copiii, adulții și vârstnicii au nevoie de controale anuale ale ochilor.
 
Cât de des ar trebui să faceți un test oftalmologic
 

Oferiți ochilor o pauză de la ecranele digitale

V-ați gândit vreodată cât de mult timp petreceți uitându-vă la ecrane digitale? Pe baza unui studiu recent, s-a calculat că, în medie, petrecem cel puțin 6 ore pe zi în fața ecranelor digitale, fie că este vorba de computerul nostru în timp ce lucrăm sau de smartphone-uri, tablete și televizoare în timpul liber. Acest lucru înseamnă că ochii noștri sunt forțați în mod constant să se concentreze și pe termen lung, mușchii lor au de suferit.

Când timpul petrecut în fața ecranelor devine excesiv, riscul de suprasolicitare digitală și oboseală oculară crește semnificativ. Printre simptome, am putea avea dureri de cap, vedere încețoșată și ochi uscați. Astfel, este necesară ameliorarea acestora prin pauze scurte.

Pentru a evita oboseala ochilor, uscăciunea și ochii încețoșați, urmați regula "20-20-6":

  • faceți o pauză de 20 de secunde la fiecare 20 de minute, concentrându-vă privirea într-un punct situat la aproximativ 6 metri de calculator.

Dacă lucrați în mod regulat la calculator sau dacă jocurile sunt pasiunea dumneavoastră, ați putea încerca să purtați și ochelari pentru protecție calculator. Aceștia sunt dotați cu un filtru special care blochează un procent din lumina albastră emisă de ecranele noastre. Împreună cu un stil de viață sănătos și controale regulate ale ochilor, aceste lentile nuanțate pot oferi ușurare ochilor dumneavoastră. De asemenea, ele oferă protecție împotriva razelor UV și îmbunătățesc contrastul și claritatea imaginii de pe ecranele digitale, făcându-vă viața mai ușoară.

Ofertă limitată

Reducere de 25 lei la ochelari pentru protecție calculator!

Cumpărați acum

Cea mai bună soluție pentru a ușura oboseala digitală a ochilor rămâne totuși cea mai simplă: limitarea timpului petrecut în fața ecranurilor. S-ar putea să descoperiți că acest obicei bun vă poate ajuta, de asemenea, să vă îmbunătățiți calitatea somnului și concentrarea.

Încercați aceste exerciții pentru ochi

Exercițiile sau "yoga pentru ochi" sunt destul de populare în zilele noastre. Am explicat în capitolul anterior cum dispozitivele digitale ne-au schimbat stilul de viață. Și de atunci, oboseala ochilor a devenit o problemă comună pentru o mulțime de oameni. Găsiți-vă puțin timp pentru dumneavoastră (10-15 minute sunt suficiente) și încercați aceste exerciții ușoare. Vă promitem: ușurarea va fi imediată!

  • Priviți de la stânga la dreapta. Repetați această mișcare de trei ori.
  • Priviți în sus, spre tavan, apoi încet în jos, spre podea. Repetați de trei ori.
  • Priviți în sus spre stânga, apoi încet în jos spre dreapta de trei ori.
  • Repetați această mișcare, începând din dreapta sus și coborând spre stânga. Din nou, repetați de trei ori.
  • Faceți cu ochii o traiectorie asemănătoare cifrei 8. 

Exerciții pentru ochi: yoga pentru ochii voștri

Dar să fie clar: deși este dovedit că exercițiile pentru ochi pot relaxa mușchii oculari de tensiune și stres, ele nu sunt o soluție miraculoasă. Da, ele vă pot ajuta să vă găsiți ușurarea după o zi grea de muncă sau de studiu, dar nu vă vor vindeca în mod magic deficiențele de vedere. Sugestia noastră, ca întotdeauna, este să urmați recomandările oftalmologului dumneavoastră și să folosiți orice mijloace de asistență vizuală în conformitate cu prescripția dumneavoastră. 

Există, totuși, unele beneficii dovedite. Conform unei cercetări științifice recente efectuate de Departamentul de Optometrie al Academiei de Vedere Sankara, exercițiile de yoga oculară reduc scorul simptomelor de oboseală oculară prin creșterea eficienței mușchilor extraoculari. Prin urmare, ar putea fi considerată o intervenție terapeutică și non-farmacologică pentru reducerea oboselii oculare și a simptomelor astenopice asociate

În concluzie, exersându-vă ochii (așa cum e arătat în imaginea de mai sus), nu numai că vă veți antrena mușchii oculari, dar și îmbunătăți fluxul sanguin, oxigenarea și producția naturală de lacrimi. Un rezultat foarte mare pentru o serie atât de mică de mișcări! 

Mâncați legume și mențineți un stil de viață sănătos

Facerea unor alegeri mai sănătoase în fiecare zi este o modalitate destul de bună nu doar de a vă menține vederea, ci și de a vă îmbunătăți calitatea vieții. Dar, din moment ce ne concentrăm asupra vederii, să începem cu o listă de superalimente delicioase care vă hrănesc ochii, precum și corpul. Vitaminele, acizii grași și antioxidanții sunt elixirurile pe care le căutăm dacă vrem să ne îmbunătățim sănătatea ochilor în mod natural, conform numeroaselor studii internaționale.

Haideți să vedem unde le putem găsi și de ce sunt importante pentru a vă menține ochii sănătoși:

  • Carotenoizii, cum ar fi vitamina A (cunoscută și ca retinol), beta-carotenul, luteina și zeaxantina ne ajută ochii să dezvolte o protecție naturală împotriva radiațiilor UV. Aportul lor reduce riscul de cataractă și degenerescență maculară, precum și de uscăciune a ochilor. Aceștia pot fi găsiți în morcovi, porumb, spanac, broccoli, afine, roșii, cartofi dulci, mango, dovleci, ouă și lapte.
  • Vitamina B (în special B1, B2, B6, B12 și acidul folic) susține buna funcționare a mușchilor oculari și scade riscul de boli degenerative ale ochilor. Puteți găsi vitaminele B în fasole, ouă, spanac, legume cu frunze și cereale.
  • Vitamina C este renumită ca fiind considerată un "scut natural" împotriva bolilor și infecțiilor. Și ochii noștri pot beneficia de calitățile sale de stimulare a sistemului imunitar. Vitamina C nu numai că previne cataracta și degenerescența maculară legată de vârstă, dar poate încetini și pierderea acuității vizuale. Cele mai bogate în vitamina C sunt: kiwi, citricele, fructele de pădure, salata, roșiile și ardeiul. De asemenea, acestea conțin bioflavonoide, alte ajutoare importante pentru o sănătate optimă a ochilor.
  • Vitamina E are un efect antioxidant care ajută, de asemenea, la prevenirea degenerescenței maculare de vârstă și a stresului ocular; ne întărește mușchii și ne protejează vederea. Poate fi găsită în avocado, alune de pădure, soia, șofran, măsline și ulei de măsline, cereale integrale și spanac

Nu uitați să beți cel puțin un litru și jumătate de apă pe zi, să vă plimbați în aer liber ori de câte ori programul vă permite și să dormiți cel puțin opt ore în fiecare noapte.

Protejați-vă ochii de radiațiile UV

În sfârșit, dar nu în ultimul rând, este unul dintre subiectele noastre preferate: protecția UV pe tot parcursul anului. Acest sfat este extrem de simplu de urmat: doar purtați perechea preferată de ochelari de soare!

Nu ratați selecția noastră de ochelari de soare de designer de calitate superioară! Pentru toate vârstele, toate stilurile și toate bugetele!

Rețineți doar: nu orice ochelari de soare protejează suficient. Ochelarii de soare ieftini și necertificați vă pot afecta ochii mai mult decât lumina reală a soarelui. Asigurați-vă că alegeți cu grijă atunci când vine vorba de tovarășii voștri fideli în zilele însorite: ochelarii de soare trebuie să fie dotați cu filtru UV400, ceea ce înseamnă că vor fi capabili să blocheze 100% din razele UVA și UVB.Radiații UVA, UVB și UVC pe ochi

Îmbunătățirea vederii este destul de ușoară, nu-i așa? Spuneți-ne în secțiunea de comentarii dacă ați urmat sfaturile noastre!

Îți place acest articol? Distribuie-l prietenilor!

Nu pierdeți nici o noutate importantă

Abonați-vă la newsletter-ul nostru

Comentarii

    Nici o întrebare

    *Câmpuri obligatorii

    Cele mai bine vândute produse